Parimaks IT haldusteenuseks tuleb mugavustsoonist välja tulla

Sagedased on juhtumid, kus ettevõtet alustades on valitud endale IT partner ning isegi kui on möödas kümme või rohkem aastat, ei ole selle partneri efektiivsuse kohta küsimusi esitatud. Kui lähme sellisesse ettevõttesse teenuseid üle võtma, siis leiame üpris tihti, et kümne aasta jooksul on tegeletud vaid n-ö tulekahjude kustutamisega ning süsteemi parendamisse ei ole liigselt aega investeeritud.

Kvaliteet vs kvantiteet

Oma infotehnoloogia partnerist sõltud rohkem, kui paljudest teistest äripartneritest. Tavaliselt haldavad nad ettevõtte e-maili, kodulehte, Wifit, serverit, VPN-i ja palju muud. Häid IT hoolduse partnereid on Eestis vaid käputäis, sest paljud ettevõtted on sunnitud madala hinna pakkumiseks tegelema utoopiliste mahtudega. Näiteks kui ühel meie töötajal on hallata kuskil 200 arvutit, siis osadel konkurentidel on see arv vähemalt 2 kui mitte 3 korda suurem. Sellise mahuga langeb lisaks IT halduse hinnale ka selle kvaliteet.

Hirmul on suured silmad

Levinud on arusaamine, et kui toimub IT partneri vahetus, siis kogu süsteem paiskub täieliku kaosesse. Interneti ei ole, tulemüür ei toimi ning printergi lõpetab igasuguse koostöö. Tegelikkuses asi nii ei ole. IT partneri vahetusel saadakse kõigepealt uue IT haldust pakkuva ettevõttega korduvalt kokku ning pannakse paika plaan, et kõik alates füüsilise- või pilveserveri uue partneri majutusruumi üle kolimisest kuni riistvara halduseni kulgeks ilma suuremate probleemideta. Kui plaan on paigas hakatakse samm-sammu haaval teenuseid üle tooma, kuni lõpuks on kogu IT haldus ja tugi uue partneri käes.

Kui kahtled, siis küsi

Paljudel IT tuge ja haldust pakkuvatel ettevõtetel on tänapäeval pikk nimekiri klientidest, kellele nad juba teenust osutavad ning Eesti suuruses väikeriigis teavad kõik kedagi, kes teab kedagi, kes töötab mõnes refereeritud ettevõttes. Kui kahtled, kas IT partneri vahetus on hetkel õige samm, siis tasub helistada neile, kes on selle protsessi antud ettevõttega juba läbi teinud ning küsida kuidas nad teenustega rahul on. Lõppude lõpuks saab alati paremaks minna ning ebamugavuste kartuses ei tohiks oma ettevõte IT haldust ohvriks tuua.