Skype’i sulgemine 2025: mida see tähendab suurtele ettevõtetele

Oluline teave Skype'i sulgemise kohta

Microsoft on ametlikult teatanud, et Skype lõpetab tavakasutajatele teenuse pakkumise 5. mail 2025. Teade avaldati 28. veebruaril 2025, jättes ettevõtetele veidi üle aasta aega üleminekuks. Oluline on märkida, et Skype for Business jääb esialgu kasutusse, kuid tavapärane Skype suletakse täielikult. See on nagu pikajaline sõber, kes on otsustanud kolida – teil on aega hüvasti jätta, kuid valmistuda tuleb uueks reaalsuseks.

Korporatiivne IT-juht seisab kontorikeskkonnas, käes sülearvuti Skype'i logoga ja suure 'sulgemine' templiga, taustal kolleegid erinevate suhtlustööriistadega ja seinakalender, mis on märgitud mai 2025.

See muudatus mõjutab oluliselt suuri ettevõtteid, kes on seni Skype'i kasutanud rahvusvaheliste ja kohalike telefonikõnede tegemiseks, videokoosolekute pidamiseks või meeskonnatööks. Nagu lennukis, kus õhutassi tõusmise eel palutakse kinnitada turvavööd, on nüüd ettevõtetel aeg pingutada turvavööd ja valmistuda muutusteks kommunikatsioonimaastikul.

Mõju IT infrastruktuurile ja ettevõtte kommunikatsioonile

Skype'i sulgemine toob kaasa mitmeid olulisi muudatusi:

  • Rahvusvaheliste ja kohalike telefonikõnede teenus lõpeb täielikult
  • Uued kasutajad ei saa enam osta Skype'i krediteid või tellida tasulisi pakette
  • Olemasolevad tellimused kehtivad ainult kuni järgmise uuenduseni
  • Microsoft 365 tellimustes lõpeb 60-minutiliste Skype'i kõnede tugi

IT juhtidel tuleb arvestada, et kuigi kontaktid ja sõnumid viiakse automaatselt üle Microsoft Teamsisse, võib kõnede ajalugu kaduma minna. See mõjutab ettevõtte andmete terviklikkust ja võib tekitada probleeme, kui varasemaid suhtlusi on vaja taasesitada. Kujutage ette olukorda, kus tähtsa kliendikõne detailid ei ole enam kättesaadavad – see võib olla sarnane olulise e-kirja kadumisega arhiivist.

Microsoft Teams kui peamine alternatiiv

Microsoft suunab kõik Skype'i kasutajad üle Microsoft Teamsile, mis on kujunenud nende peamiseks kommunikatsiooni- ja koostööplatvormiks. Teams pakub:

Skype'i ja Microsoft Teamsi liideste detailne kõrvutamine kahel suurel ekraanil — Skype'i ekraanil kuvatakse teade 'teenus lõpeb varsti', Teamsi ekraanil aktiivne tiimitöö ning visuaalsed nooled näitavad üleminekut Skype'ilt Teamsile.

  • Tasuta versiooni (Teams Free), mis sisaldab sõnumeid, videokõnesid ja meeskonnatööd
  • Tasulist Teams Phone teenust telefonikõnede jaoks
  • Integreeritud tööriistu dokumentide, kalendrite ja muude Office 365 teenustega
  • Paremat turvalisust ja skaleeritavust võrreldes Skype'iga

Jim Gaynor analüütikafirmast Directions on Microsoft on märkinud: "Microsoft lõpetab mitte ainult Skype'i, vaid ka tarbijatele suunatud kõnede teenuse." See tähendab, et ettevõtted peavad leidma alternatiivse lahenduse telefonikõnede jaoks. Teams on nagu uus spordiautomudel, millel on rohkem võimalusi kui vanema põlvkonna sõidukil, kuid vajab siiski õppimisaega ja kohanemist.

Ülemineku sammud IT juhtidele

Suurte ettevõtete IT juhtidel on soovitatav järgida neid samme sujuvaks üleminekuks:

Äririietuses IT-professionaalid arutavad ümber laua, millel on auditiaruanded, kontrollnimekirjad ja sülearvutid andmete ekspordi tööriistadega; tahvlil samm-sammuline üleminemise plaan Skype'ilt Teamsile, ikoonid andmete ekspordist, rakenduste uuendamisest ja töötajate koolitusest.

  1. Auditeeri praegune kasutus – Tee kindlaks, kes ja kuidas Skype'i kasutab, millised on olulised funktsioonid
  2. Planeeri migratsioon – Koosta ajakava ja ressursside plaan üleminekuks
  3. Ekspordi olulised andmed – Kasuta Skype'i veebilehel võimalust eksportida andmeid, mida ei viida automaatselt üle
  4. Uuenda rakendused – Veendu, et Teams on installeeritud ja uusimas versioonis kõigil seadmetel
  5. Korralda koolitused – Paku töötajatele täiendavat koolitust Teamsi funktsioonide kohta
  6. Testi telefonikõnede lahendust – Kui ettevõte vajab telefonikõnede funktsionaalsust, testi Teams Phone teenust

Mõelge sellele protsessile kui kontori kolimisele – peate otsustama, millised mööblitükid võtate kaasa, milliseid andmeid on vaja säilitada ja kuidas tagada, et kõik töötajad teavad, kuidas uues keskkonnas tegutseda.

Alternatiivid Microsoft Teamsile

Kuigi Microsoft suunab kasutajad Teamsile, tasub kaaluda ka teisi alternatiive:

  • Zoom – Populaarne videokoosolekute ja kõnede platvorm, mis pakub lihtsat kasutajaliidest ja usaldusväärseid ühendusi isegi madala läbilaskevõimega võrkudes
  • WhatsApp Business – Lihtne suhtlustööriist väiksematele meeskondadele, eriti kasulik mobiilsete töötajate jaoks
  • Telegram – Turvaline sõnumside ja kõnede platvorm, mis pakub täiendatud privaatsusfunktsioone

Suurte ettevõtete puhul on siiski Teams sageli eelistatuim valik, kuna see integreerub sujuvalt teiste Microsoft 365 tööriistadega. See on nagu valida uut kodu – võite valida eraldiseisva maja (Zoom), kompaktse korteri (WhatsApp) või kindlustatud kompleksi (Telegram), kuid suure pere jaoks (suur ettevõte) on sageli kõige parem multifunktsionaalne eluase (Teams), mis integreerib kõik vajadused.

Pro IT lahendused ülemineku toetamiseks

Pro IT pakub ettevõtetele terviklikku tuge Skype'ilt Teamsile üleminekul:

  • IT süsteemide turvalisuse tagamine üleminekuperioodil
  • Arvutitöökohtade tugiteenused, et tagada sujuv üleminek kõigile kasutajatele
  • Serveri tugiteenus, et tagada infrastruktuuri valmisolek

Meie spetsialistid aitavad planeerida ja läbi viia üleminekut nii, et see ei häiriks ettevõtte igapäevast tööd ning tagaks kõigi oluliste andmete säilimise. Nagu professionaalne kolimisteenuse pakkuja, kes mitte ainult ei transpordi teie asju, vaid aitab ka kõik uues kohas õigetesse kohtadesse paigutada ja seadistada.

Kokkuvõte

Skype'i sulgemine 2025. aastal on oluline muudatus, mis nõuab IT juhtidelt hoolikat planeerimist ja ettevalmistust. Microsoft Teams pakub enamikku Skype'i funktsionaalsusest ning lisab täiendavaid koostöövõimalusi, kuid telefonikõnede lahendus vajab eraldi tähelepanu ja investeeringut.

Alustage ülemineku planeerimist varakult, et tagada sujuv üleminek ja vältida võimalikke kommunikatsioonihäireid. Pro IT on valmis teid selles protsessis toetama, pakkudes professionaalset abi ja tugiteenuseid.