Kaasaegsed WiFi ja kaabelvõrgud sertifitseeritud spetsialistidelt.

Kiire ja asjatundlik lahendus olgu tegemist suure konverentsi, spordiürituse või rabas toimuva seminariga.

Kiire ja asjatundlik hooldusteenus arvutitöökohtadele ja serveritele.

Töökindlad seadmed toimivate lahenduste loomiseks.

Messengeri konto taastamine: samm-sammuline juhend

Sotsiaalmeedia kontode turvalisus on oluline osa ettevõtte üldisest infoturbe strateegiast. Isegi kui Facebook Messenger pole ametlik suhtluskanal, kasutavad paljud töötajad seda tööalasteks vestlusteks, mis võib ohustada ettevõtte andmeid. Selles juhendis selgitame, kuidas taastada ligipääs Messengeri kontole erinevates olukordades.

Messengeri konto taastamise peamised meetodid

Enne konto taastamist tasub rakendada ennetavaid meetmeid, et vähendada ligipääsukaotuse riski. Kaheastmeline autentimine vähendab oluliselt häkkimise ohtu ja on tungivalt soovitatav igale kasutajale.

1. Parooli lähtestamine standardsel viisil

Kui mäletate oma e-posti aadressi või telefoninumbrit, kuid olete unustanud parooli:

  1. Avage Facebooki sisselogimisleht (facebook.com)
  2. Klõpsake lingil “Unustasid parooli?”
  3. Sisestage kontoga seotud e-posti aadress või telefoninumber
  4. Valige kinnitusviis (e-post või SMS)
  5. Järgige saadud juhiseid parooli lähtestamiseks
  6. Pärast edukat parooli lähtestamist saate Messengerisse sisse logida

2. Häkitud konto taastamine

Kui kahtlustate, et teie konto on häkitud:

  1. Külastage lehte facebook.com/hacked
  2. Klõpsake “Minu konto on ohustatud”
  3. Järgige juhiseid konto turvamiseks
  4. Kui häkker muutis teie e-posti aadressi, kontrollige oma postkasti Facebooki kinnitusmeili olemasolu
  5. Klõpsake kinnitusmeilis olevale lingile, et tühistada e-posti muudatus
  6. Pärast konto taastamist vahetage koheselt parool ja aktiveerige mitmefaktoriline autentimine

Kohene tegutsemine häkitud konto puhul on kriitilise tähtsusega, kuna see vähendab oluliselt andmete lekke riski ja piirab võimalikku kahju.

3. Konto taastamine ilma e-posti või telefonita

Kui teil pole enam juurdepääsu kontoga seotud e-postile või telefonile:

  1. Proovige sisselogimist brauseris (mitte äpis), soovitavalt inkognito režiimis
  2. Kui süsteem ei tunne teid ära, klõpsake “Unustasid parooli?”
  3. Kui ei saa kinnitust kätte, valige “Mul puudub ligipääs sellele e-postile/telefonile”
  4. Facebook pakub alternatiivseid kinnitusviise:
  • Usaldatud sõprade kaudu kinnitamine
  • Isikut tõendava dokumendi üleslaadimine
  • Varasemalt kasutatud paroolide proovimise võimalus

Ettevõtte IT-juhtidele soovitused

Ettevõttesisese turvalisuse tagamiseks soovitame:

  1. Rakendada selged suhtluskanalite eeskirjad – määrake, milliseid sotsiaalmeedia kanaleid võib tööalaseks suhtluseks kasutada
  2. Koostada intsidentide reageerimisplaan – kui töötaja konto on häkitud, kuidas kiiresti reageerida
  3. Regulaarsed koolitused – õpetada töötajaid tuvastama ohte ja kasutama turvalisi paroole
  4. Juurutada infoturbe halduse süsteem – süsteemne lähenemine infoturbe riskide juhtimisele

Arhiveeritud ja kustutatud sõnumite taastamine

Mõnikord on probleem mitte kontole ligipääsus, vaid kustutatud sõnumite taastamises:

  1. Arhiveeritud vestluste taastamine:
  • Avage Messenger äpp
  • Puudutage menüüikooni
  • Valige “Arhiiv”
  • Libistage vestlus vasakule
  • Puudutage “Taasta arhiivist”
  1. Kustutatud sõnumite leidmine:
  • Külastage facebook.com
  • Navigeerige: Menüü > Seaded ja privaatsus > Seaded > Konto keskus > Teie teave
  • Siit võite leida teie kustutatud andmete arhiivi, sealhulgas sõnumid

Konto täielik taastamine ei õnnestunud?

Kui ükski meetod ei toimi:

  1. Võtke ühendust Facebooki toega läbi abikeskuse
  2. Esitage ametlik konto taastamise taotlus koos isikut tõendava dokumendiga
  3. Olge järjepidev – mõnikord võtab taastamisprotsess aega

Puudulikud kontod, mis on olnud deaktiveeritud kauem kui 180 päeva, nõuavad ametlikku taotlust ja isikusamasuse tõendamist.

Kui tegemist on ettevõtte kontoga või töötaja kontoga, mis sisaldab olulist äriteavet, soovitame pöörduda professionaalse IT tugiteenuse poole. Pro IT infoturbe lahendused võivad aidata nii konto taastamisel kui ka tulevaste riskide ennetamisel.

Kokkuvõte

Messengeri konto taastamine võib olla lihtne või keeruline protsess, sõltuvalt konkreetsest olukorrast. Oluline on tegutseda kiiresti, eriti kui tegemist on häkitud kontoga. Ennetuseks on soovitatav kasutada kaheastmelist autentimist, regulaarselt uuendada taastamisinfot ja rakendada tugevaid paroole.

Suurematel ettevõtetel tasub kaaluda tervikliku IT-halduse lahenduse kasutuselevõttu, mis hõlmaks ka sotsiaalmeedia kontode turvalisuse poliitikat ja koolitusi.